lördag 28 juli 2018

Tygpåse, Utlottning

Att hitta tyger från förr i bra skick är verkligen svårt och en hårt eftertraktad vara idag bland många som syr. Jag syr inte oftast i äldre retrotyger, men jag tycker verkligen om att göra det. Ett bra sätt att komma över äldre tyger är via inriktade facebook-grupper och tradera, om man inte har tid eller ork att springa på olika loppisar såklart. Nackdelen med att köpa tyger online är att man inte sett de på riktigt innan och därmed inte kan vara 100% säker på att kvalitén och färgerna är som man har tänk sig. Det som anses vara bra kvalitet kan verkligen skilja sig från person till person och beroende på vad man ska använda tyget till. Detta fina storblommiga gröna tyg är ett tyg jag köpt via en facebook grupp men där färgen inte riktigt var vad jag hade förväntat mig. Tyget är fortfarande fint, färgerna fortfarande relativt starka, men lite för urtvättade och blekta ändå för det jag hade tänk mig.


Men då jag ändå ogärna kastar tyg som fortfarande har en hel del att ge sydde jag istället tygpåsar. För vem behöver inte en tygpåse? Så många användningsområden, shoppingkasse, strandväska, handväska, skolväska, matlådeväska, ja alla möjliga olika användningsområden. Själv använder jag tygpåsar mer ofta än handväskor.


Men då jag redan har en del tygpåsar och jag endast "behöver" en i detta tyg så lottar jag ut en, då jag sydde två. Finns säkert fler därute som anser att tygpåsar är användbara och behöver en till. Dessutom är detta mer miljövänligt än att köpa nya påsar, både av plast, tyg eller papper, då det är återbrukade tyger. Hur bra kan det bli?

 
För att delta i utlottningen, kolla in min instagram. Följ mig, gilla bilden och tagga en kompis som också gillar tygpåsar så är du med i utlottningen. (Endast inom Sverige).


Hoppas ni vill vara med i utlottningen och lycka till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar