fredag 20 juli 2018

Pennfodral

Vilken värme vi har här i Sverige. Det är på sätt och vis underbart med solen som skiner varje dag, men det gör mig också orolig för klimatförändringarna och framtiden för mina barn. Att det är så här varmt hos oss nu är inte normalt. Denna torka som råder, eldarna som sprider sig och alla människor som drabbas gör att det är svårt att njuta av sommarvädret.

Men sommaren kommer övergå till höst och med det skolstart. Även om det är ett tag kvar tillsdess.
Mitt i sommarvärmen sydde jag två pennfodral inför hösten.

 
Min äldsta son ska börja i mellanstadiet och där har de skåp som de  ska förvara sina saker i. Då blir ett pennfodral bra tänker jag. Han har redan tingat den med isbjörnar på.


 
De gråa tygerna kommer från Ohlssons och det svarta fuskskinnet ifrån Stoff och Stil.
De är fodrade med ett tyg i gammalrosa ton som jag faktiskt inte minns vart jag har köpt. Det har funnits i mitt skåp en längre tid.

 
Mönstret hittade jag på Noodlehead. Mönstret är gratis och bara att ladda ner. Ett enkelt syprojekt som passar alla även om man inte är så van vid att sy.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar