torsdag 12 juli 2018

Allt i allo börsen



De som syr av vet att man får ofta småbitar över när man klipper ut större projekt. Småbitar som kan vara svåra att skiljas ifrån, men som ofta hamnar i en hög som gärna växer, lite grann dag för dag och tillslut har blivit en ganska stor hög. Även om man tänker att man ska göra nåt med alla de där spillbitarna av favorittyger som passerat sybordet så är det oftast roligare att ta sig an de nya projekten, och spillbitshögen växer ännu mer.



När jag och äldsta sonen var och hälsade på hos min mamma i några dagar kände jag att jag behövde något att lägga alla småsaker i. Plastpåsar i all ära, men att packa i fina små väskor/påsar/börsar gör resandet så mycket roligare. Då kom jag och tänka på den där spillbitshögen som faktiskt innehåller en hel del finfina tyger som bara väntar på att bli något.



Jag letade rätt på alla blåa tyger som fanns däri, och så lade jag till lite rosa för att det skulle hända nåt med färgerna. Jag hittade en liten bit på en blå apa som jag tyckte passade utmärkt som detalj. Börsen har faststryket mellanlägg som gör den lite tjockare, men inte mer stabil och den är fodrad med en äldre duk i ljusblåa rutor. Alla tyger kan återanvändas till nya saker. Äldre dukar som inte är snygga längre kan slå ut som blommor i andra sammanhang, vilket jag tycker den här ljusblåa duken gjorde. Färgen blev verkligen rätt.






Nu när jag ska göra samma resa med yngsta sonen kommer den här börsen definitivt få följa med, innehållandes allt viktigt såsom nagellack.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar