söndag 1 juli 2018

Stora Väskan


Den här väskan, som jag kallar Stora Väskan, är ett eget mönster som jag jobbat med ett tag. Först har jag haft den i huvudet där jag har försökt forma den efter mina behov. När jag har bearbetat färdigt i fantasin så hittade jag ett tyg jag ville använda och så klippte jag till. Det är verkligen inte varje gång det blir som man hade tänkt sig, men denna gång hade jag tur.



 Väskan är ca 40 cm hög och 45 cm bred, med två mörkt bruna läderband.  För första gången testade jag att sätta dit nitar och det gjorde nästan hela väskan. Så snygg detalj. 

Här får jag plats med löparskor, löparkläder, matlåda och plånbok. Perfekt att ha i cykelkorgen när jag tar mig till jobbet. Allt som jag behöver för dagen får plats.



Tyget är ett inredningstyg från Ohlssons tyger, så det är ganska kraftigt. Jag har stärkt det på påstrykarbar mellanlägg, jag använde samma som jag brukar ha när jag syr i tunnare tyger. Det blev lite för stelt, men det mjuknar med tiden.
Väskan är fodrad i svart med en innerficka. Läder banden kommer från slöjddetaljer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar